tisdag 17 april 2012

Bebispresenter


Jag har nyss gått hem på mammaledighet och går och väntar på att lillan ska komma. Under tiden har jag hunnit passa på och träffa andra bebisar och då måste man ju så klart ha med sig lite presenter.

Igår var jag hos en fd kollega till mig som jag umgicks med en del när vi båda vara mammalediga förra gången. Hennes lilla son på 8 veckor fick detta lilla set med flodhästtröja och stetchfrottémuddbyxor. Jättesött! Flodhästtyget är från Ohlssonstyger, turkost interlock från JNYdesign, mjuk stretchfrotté från Jofotex och ljusturkos mudd från mjuka tyger eller JNYdesign. Vet inte vad det var med tröjan men för första gången så började min coverpro krångla när jag skulle sy på kantbanden och jag fick sprätta sjuttioelva gånger och det blev ändå inte helt bra.


Idag var jag och lunchade på jobbet med mina kollegor och en kollega som var mammaledig med sin lilla dotter var på besök. Hon fick en sommarklänning i violtyget från Znok av mig. Klänningen är kantad med svarta kantband av interlock från JNYdesign. Det här är faktiskt det första jag sytt av detta fina tyg!


Nu är det dags för dagishämtning av Pyret!

4 kommentarer:

  1. Jätte fint set och klänningen med, tråkigt med strul bara.

    SvaraRadera
  2. Jättefina små kläder! Tänk, det där flodhästtyget gillade jag inte alls när det kom. Nu är jag helt frälst, det är bara så gulligt! :)

    SvaraRadera
  3. Åh vilka söta små plagg!

    SvaraRadera
  4. Vilka fina plagg! Snyggt med ljusblått till mörkare flodisar- och violerna fick jag hem häromdagen och gillar verkligen men har inte kommit på nåt självklart att sy än. Mina två pojkar känns inte som målgruppen i första hand :-)

    SvaraRadera