onsdag 27 juni 2012

Coola miniklänningar

Lite drygt en vecka efter att Lillan föddes fick våra kompisar också en liten tjej. När vi träffades på midsommarafton frågade jag föräldrarna vad de gillade för färger till sin dotter. Starka färger som rött och blått, inget blekt svarade de. Så när jag sedan kom hem började jag på en miniklänning i present och gjorde samtidigt en till Lillan också. Valet av tyg till deras dotter blev det superfina blå rosettyget med en rödvitrandig ficka och röda kantband. Lillans miniklänning blev i det snygga Darlingtyget och rödvitrandig baksida och röda kantband. Samtliga tyger till klänningarna kommer från Liandlo och interlocken till kantband från JNY design. Både klänningarna har fått en varsin liten röd rosett i halsringningen som kommer från Stoff och Stil.
Jag har utgått från ett mönster på ett linne från ottobre som jag förlängt och ställt ut, storlek 62. Jag tycker båda miniklänningarna är så coola och alldeles underbara! Det är verkligen roligt att kombinera ihop olika tyger och detaljer!

5 kommentarer:

  1. Men så söta, tänk när man sydde så smått lite skillnad från stl 122 =)

    SvaraRadera
  2. Jättesöta klänningar! Rosetten över rosettyget lyfte hela klänningen! Jättesnyggt!

    SvaraRadera
  3. Superfina klänningar! Jag gillar tygvalen.

    SvaraRadera