fredag 11 juli 2014

Till mig!!



Jag skrev i förra inlägget att jag sytt en hel del till mig själv den senaste tiden. Det är himla kul att kunna sy till sig själv och här så här kommer lite bilder på det.

Första klänningen är i viscosejersey som jag köpt som stuv på ohlssons tyger för länge sedan. Mönstret är från ottobre men jag fick sy in den lite i midjan få den först blev lite vid. Gillar klänningen mycket då den känns både lite elegant och avslappnat skön ut på samma gång. Har använt den flera gånger nu i sommar.


Andra klänningen/tunikan är en twist knot från Ottobre i sommarmodell. Jag har  sytt den utan ärmar och helfodrat överdelen. Tyg från jonic-textil.


Tredje klänningen är ett ufo från förra sommaren som jag sydde klart för ett tag sedan. Omgjort Mönster och tyg från Stoff och Stil. Får se om den kommer att användas.



Slutligen så har jag sytt två oversize toppad som jag gjort ett mönster på utifrån en köpt favorittopp. Tygerna är från Memba design och M&N design. Skönt med lite lösare modell!

2 kommentarer:

  1. Jättefina klänningar och toppar. Jag gillade den rödaktiga klänningen. Jag tycker absolut du ska börja att använda den. Själv har jag inte varit så förtjust i klänningar, men helt plötsligt har jag köpt tre stycken och planerar att sy några till mig själv också. Vi får se vad jag hinner med under semestern annars kanske de kan vara klara till nästa sommar.

    SvaraRadera
  2. Great article, Thanks for your great information, the content is quiet interesting. I will be waiting for your next post.

    SvaraRadera