måndag 20 oktober 2014

Bebispresenter



En grannavdelning på jobbet beställde en present till en kollega som fått barn och som skulle komma på besök. Hon har sedan tidigare två pojkar och fick en tjej innan sommaren. Jag fick fick fria händer och tänkte att det kunde vara kul med något lite tjejigare :). Vad kunde passa bättre än rosor och rosa till detta. Det blev en tunika och matchande mössa. Jag fick höra att presenten blivit väldigt uppskattad.


Min granne och kompis fick barn för några veckor sedan. Hon har sedan tidigare två tjejer och har nu fått en jättesöt liten kille så till honom sydde jag detta set i grå toner.  Gulligt! 




4 kommentarer:

  1. Så fina kläder, härligt med rosorna och snygg hals.
    Är det gråa setet sytt i velour?/Åsa

    SvaraRadera
  2. Jättefin tunika och mössa, även fast jag inte är så jätteförtjust i rosor så var detta set jättefint. Lill-killen kommer också att bli väldig fin.

    SvaraRadera
  3. Tack! Åsa det grå setet är sytt i jersey och mudd av muddväv. Jag kan hålla med om att det ser ut lite som velour på bilden då den är lite suddig. Jag får ta och putsa min mobilkamera :)

    SvaraRadera