torsdag 23 december 2010

Tjuvkik på julklappar


Idag är det dan före dopparedan och jag tror inte att någon av de berörda kommer att titta in på min blogg inom den närmsta tiden därför passar jag på att bjuda på en liten tjuvkik på lite julkappar som jag gjort.

Till min syster son tillika kusin T har jag gjort detta set bestående av långärmad tröja och mössa. Jerseytygerna är från JNYdesign och mudden från Stoff och stil. Mönstret är från Welinders bok storlek 86. Är väldigt nöjd med resultatet då jag inte har sytt så många tröjor tidigare.



Nästa set är till Pyrets andra tvillingkusiner. De har fått varsit set med randig tunika och mössa. Tygerna från JNYdesign och mugg från stoff och stil och Ohlssons tyger. Mönstret är från Welinders bok storlek 86.


Sista hemmagjorda julklappen är till mormor och farmor. Till dem har jag sytt sittunderlägg fodrade med svart fleece. Det rosa tyget är från ikea. De går att vika ihop så att de ska bli lätta att ta med i väskan och de har en söt liten knäppning. Knapparna är fyndade på seconhand. Sitteunderläggen kan de har då det åker bil eller behöver sätta sig om de är ute på promenad och inte vill bli kall om rumpan.

Vi är uppe i norrland nu för att fira jul. Härligt med så mycket snö! Nu ska jag gå ner till de andra som håller på att klä granen och så ska vi ha lite uppesittarkväll. Jag ska koka knäck och trä i resåren i veloursingoallan som jag har sytt till Pyret som hon ska ha på sig på julafton. Den får jag blogga om en annan dag.


Ha en underbar jul allihopa!

4 kommentarer:

  1. Nydelige julegaver!
    God jul!!

    SvaraRadera
  2. Jättefina julklappar du gjort!
    Önskar dig en riktigt God Jul!

    SvaraRadera
  3. Vilka toppenfina klappar! Hoppas att ni haft en bra jul.

    SvaraRadera
  4. Superfina julklappar! Hoppas att ni haft en skön julhelg :)

    SvaraRadera