torsdag 25 februari 2010

Klänning + overlock!


Jag har sett så mycket fina klänningar på diverse bloggar och blivit sugen på att sy några till Pyret. Denna lite retroinspirerade är först ut. Tyget är från Ohlssons tyger och är blev över när jag sydde en sommarkjol till mig själv för några år sedan. Den ljusrosa snedslån är från min lokala syaffär. Mönstret är Meedoms A-form 1,5 storlek 74 utan sömnsmån då jag tyckte mönstret såg lite stort ut. Har gjort ett sprund bak enligt tips från Gekkos blogg. Fick sprätta lite när jag skulle sy på kantbandet, men efter ett tag gick det bättre. Tycker klänningen blev söt!

Efter syfestivalen har jag gått och tänkt mycket på att jag vill köpa en overlock. Igår kunde jag inte hålla mig längre utan jag slog till! En försenad 30-års present kanske man kan säga =). Köpte en Janome My Lock 644D till mässpris. Sitter och läser instruktionsboken och har inte hunnit testa den ännu....men jag längtar!



Bilden kommer från Janomes hemsida http://www.janome.se.

6 kommentarer:

  1. Den blev jättefin! Kul för dig som får sy söta klänningar. Gissar att Lilleman inte skulle passa i nån sån ;)
    Gissar att du menar en overlock och inte en interlock. Hur som helst så ska det bli kul att få testa den nån gång framöver =)

    SvaraRadera
  2. Haha...Skrev jag interlock det var ju overlock jag menade så klart! Ska se om jag kan ändra inlägget =).Jag har tjatat så mycket om den här hemma så A brukar kalla den för Berlock =).

    SvaraRadera
  3. Hi hi... vad kul!! Då kan vi ju hjälpa varandra om det blir kortslutning... Klänningen var också jättefin!!! Då blir det en massa meedom och overlock snack några veckor framöver;)

    SvaraRadera
  4. Hej, kul att kolla på din blogg. Blev så sugen på att sy lite nya sängkläder till spjälsängen när jag såg dina ap-fina lakan. Kul att ha hittat hit!

    SvaraRadera
  5. Åh så spännande. Jag går själv oxå i dessa tankar och velar vad gäller märke. Vad fick du ge för din? Har den täcksöm också?

    SvaraRadera