tisdag 5 oktober 2010

"Tantblommigt"


Har sytt ännu en singoalla med lång ärm. Tyget är samma storblommiga tyg som jag tidigare sytt detta i, som någon kommenterade "tantblommigt" =). Tyget kommer från Ohlssons tyger. Singoallamönstret är som vanligt från Welinders i storlek 74/80 men jag har gjort om det lite genom att genom att göra ärmarna smalare upp till så att det inte blir så mycket tyg på axlarna samt att jag förlängt bakstycket uppåt i halsen då jag tycker det blir snyggare än att bakstycke och framstycke är precis lika. Blev nöjd med ändringarna.

15 kommentarer:

  1. Otroligt fin som alla dina andra singoallor! Tantblommigt?? Vet jag inte om jag håller med om, tycker det är jättefint!!

    SvaraRadera
  2. Kanske ska tillägga att den som skrev tantblommig inte var negativ utan tyckte det var fint =) Precis som jag också tycker om tantblommigt!

    SvaraRadera
  3. Å det var den sötaste "tantblommiga" tunikan jag har sett nån gång! Älskar detta tyget och allt du syr i det!

    SvaraRadera
  4. Jättefin klänning, och det är ju så kul att märka sin egen utveckling, typ "nu blev det för mycket tyg, då minskar jag nästa gång" tills mönstret blir perfekt. Och jag gillar också tantblommigt :-D

    SvaraRadera
  5. Så söt! Såg det där tyget hos Ohlssons men köpte det aldrig, kanske skulle ha gjort det för det blev så mycket finare på ett färdigt plagg!

    SvaraRadera
  6. Så fin! Jag gillar också "tantblommigt!

    SvaraRadera
  7. Jättesöt klänning! Jag ångrar att jag inte köpte utav detta tyg, jag gillar också tant-blommigt :)
    Kul att du blev nöjd med ändringarna, små mm och cm gör mycket i passformen.

    SvaraRadera
  8. Superfin! Gillar det här tyget oxå! Hoppas man får en dotter nån gång så man får sy nåt tantblommigt :)

    SvaraRadera
  9. Instämmer i tidigare kommentarer - fint tyg och jättefin singoalla :o)

    SvaraRadera
  10. Å vad fint! O har många fina trikåtyger!

    SvaraRadera
  11. ah, så fin!! tantblommigt i like!!

    SvaraRadera