fredag 19 mars 2010

Ända in i trådrullen.....


Jag skrev ju i förra inlägget att min sytråd till overlocken var nästan slut. Då den bara var nästan slut så försökte jag sy lite till på den....en hel tunika till faktiskt! Så här mycket var det kvar på ena trådrullen när jag var klar....ända in i kaklet...eller ända in i trådrullen som vi symänniskor kanske kan säga.


Mönstret är Welinders singoallatunika storlek 74/80 utan sömsmån. Det grönblommiga tyget kommer från ett linne som jag har haft. Tyckte mycket om tyget men inte riktigt modellen på linnet och därför inte använt så mycket. Hoppas att det ska komma till mer användning nu! Vit trikå från E-slöjd.

Trots lite amningskoma så kom jag sedan på att jag kan ju faktiskt byta ut tråden mot en vanlig trådrulle i väntan på trådkonerna som jag har beställt....så nu kan jag sy ännu mera =).

8 kommentarer:

  1. Helt enkelt underbar klänning!

    SvaraRadera
  2. Va fin den blev! Jag tror att den kommer till mycket användning nu!

    SvaraRadera
  3. Vilken härligt vårig tunika...

    SvaraRadera
  4. Gud så fin!! Skulle prinsessan också vilja ha... smart att återanvända. Måste också försöka bli lite påhittig;)

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig somrig tunika!

    SvaraRadera
  6. Superfin, grön och underbart vårig! Visst är det kul att ta till vara saker och göra något helt nytt utav de:) Superlyckat!

    SvaraRadera
  7. Väldigt fin klänning, det gör så mkt när det blir en våd längst ner också så där som du gjort! Welinders mönster sa du, vad menar du då? är det en bok?

    SvaraRadera
  8. Tack för alla fina kommentarer!

    Åsa: Ja det är en dansk mönsterbok som heter "Sy og strik børnetøj 0-3 år" av Ulla Welinder. Jag kan rekommendera det! Tror att det är ett mönster som många använder till sina singoallor om man inte har eget mönster.

    SvaraRadera