onsdag 3 mars 2010

Första muddbyxorna


Har sytt mitt första egna overlockplagg, ett par muddbyxor! Det är så kul att sy med overlocken, dock lite trilskit att få till sömsmånen...jag syr gärna lite för lång ut. Mönstret var från början från Ottobre nr 1/2010 stl 74 men är totalt omgjort då jag tagit in en bra bit på brädden, förlängt benen samt kortat ner midjan då jag ville sätta dit en mudd i stället. Det randiga tyger är interlock från Sydrömmar och muddväven inhandlades på syfestivalen (kommer tyvärr ej ihåg av vem). Det som var roligast var att byxorna passade pyret!

5 kommentarer:

  1. Jättefina! Kul att dom passade! Jag kanske får rita av mönstret om du har fått till ett bra storlek 74 mönster?

    SvaraRadera
  2. Hej! Fin blogg, ska bli kul att följa! :)

    SvaraRadera
  3. Jättehärliga byxor och snygg modell.

    SvaraRadera
  4. Tack för kommentarerna!
    Onomak: Det är klart att du får, nu fattas bara att få till ett bra mönster i alla andra storlekar. =)

    SvaraRadera
  5. Hej Ida,
    Kul för mormor att någon har ärvt hennes talang och intresse.
    :)Marie

    SvaraRadera